HIRMUn rekrytiimin blogi

Seuraa ajankohtaisia asioita myynnistä ja myynnin rekrytoinnista! 

Blogista löydät työnhakuvinkkejä, tietoa tapahtumista ja myyntikoulutuksista ja tarinoita rekrytoijan arjesta. 

Minkälaista on olla harjoittelijana HIRMUlla? Tämä juttu käsittelee meidän (Arol ja Katja) kokemuksia siitä miltä on tuntunut olla harjoittelijana ja osana HIRMUn mukavaa työporukkaa. Kurkkaa myös video Youtubesta!

Do's and Don'ts. Kaikki työnhakijat tietävät ansioluettelon kirjoittamisen tuskan ja kuinka usein sen tekemiseen kuluu paljon aikaa. Myös haastattelijat tuskailevat niiden parissa päivittäin.

Työnhakuprosessin pelottavin ja ehkä kenties haastavin osuus on itse työhaastattelu. Se on kuitenkin se hetki, jossa hakija pääsee loistamaan ja varmistamaan itselleen työpaikan. On siis tärkeää valmistautua mahdollisimman hyvin haastatteluun ja tuoda esille itsestään sellaisia asioita, joita työnantajat arvostavat.

Hakijalähtöinen rekrytointi on kuin Tinder-deittailua - pitää miettiä sitä, mikä saa toisen osapuolen sydämen sykkimään! Ei riitä, että vain napataan ensimmäinen vastaantuleva tekijä, vaan pitää miettiä syvemmin, mitä hakija oikeasti haluaa ja tarvitsee. Onko hänellä intohimoa alaa kohtaan, miten hänen tulevaisuutensa yrityksessä näyttää ja miten...

Myyjä on yrityksen tärkein voimavara oli kyse mistä yrityksestä tahansa. Myynnillä yritys lähtee liikkeelle ja jos vaikuttaa siltä, että laiva uppoaa niin myyjä on viimeinen, joka jättää laivan. Tässä blogissa on tarkoitus käsitellä tarkemmin myynnin erilaisia palkkamalleja ja vertailla miten ne vaihtelevat työtehtävittäin.

Etätyö on tullut jäädäkseen ja se vaikuttaa myös yrityksen rekrytointiprosessiin. Monet yritykset ovat siirtyneet etätyöhön pandemian seurauksena ja monet ovat huomanneet sen edut; esimerkiksi pienemmät työmatkakustannukset ja enemmän tyytyväisiä työntekijöitä kun vapaa-ajan määrä kasvaa.

Toimialasta riippumatta osaava henkilöstö on yrityksen kulmakivi. Erityisesti myyntityössä tekijän asenteella, aktiivisuudella, koulutuksella ja kokemuksella on merkitystä myyjän työtehtäviin soveltuvuuden kannalta.

Tässä on muutamia ajatuksia suorarekrytoinnin trendeistä vuonna 2023. Kevyenä yhteenvetona rekrytointimarkkinoinnin ja teknologian rooli tulevat kasvamaan osana rekrytointiprosessia. Tulevaisuudessa yritykset käyttävät entistä enemmän eri sosiaalisen median kanavia rekrytoinnin apuna, ja LinkedIn on yleisin sosiaalisen median kanava rekrytointiin....